Het begin - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Sarah

19 Juni 2013 | Verenigde Staten, New York

Natuurlijk ga ik weer een blog bijhouden! Ik heb mezelf tot doel gesteld de lappen tekst wat te beperken en mag niet te vaak posten (hoe maak je een workaholic blij: cafeetje in Little Italy, groot bord pasta, laptopje met wifi…)

Toen de zon dan toch uiteindelijk naar Nederland zou komen, had ik verwacht dat het in New York ook stralend weer zou zijn. De reis begon veelbelovend; het schemerde toen ik vanuit Amsterdam naar Reykjavik in het Noorden vloog, zodat zolang we boven het witte wolkendek vlogen de zon op kwam. Het was prachtig en de meest indrukwekkende vlucht die ik heb gemaakt, en het stond in uitzonderlijk schril contrast met het grauwe regenweer in Reykjavik. Dezelfde regen begon in New York, ongeveer een kwartiertje nadat ik na 24 uur reizen mijn bestemming had bereikt en net van plan was de stad in te duiken. Een paraplu loste het probleem deels op.

Het is merkwaardig gemakkelijk te verdwalen in een stad die alleen maar rechte straten heeft. Alles wat je hoeft te doen is pontificaal de verkeerde kant uit te lopen, zodat mijn reisgids plus uitneembare kaart me al meerdere keren hele goede diensten heeft bewezen. Voor een land met zoveel dikke mensen is er overigens opvallend weinig eten te vinden tussen het vliegveld en de subway stations.

Central Park is prachtig, Times Square indrukwekkend, alles er tussenin nogal grauw met een boel vuilniszakken op de stoep. Uiteindelijk eindigde ik, moe van de regen en het urenlange slenteren, in een bioscoop in de buurt van Broadway. Note to self: volgende keer geen halve liter ijsthee naar binnen gooien net voor de film begint ‘om de rest van de dag in te halen’. Grand Central om half twaalf ’s avonds is magnifiek en daar reisde ik langs om terug te gaan naar mijn logeeradres in The Bronx, via Couchsurfing, bij mensen die me voor weinig in een van de bedjes waarmee hun huisje staat volgepropt stopten. Mijn oorspronkelijke CS-host zegde twee dagen van tevoren af, dus dit is een prachtige oplossing, en al heeft de wc-deur geen slot, de deur kan tenminste dicht ;)

  • 20 Juni 2013 - 04:16

    Veer:

    Deur is sowieso beter dan een plastic oranje gordijn ;)

  • 21 Juni 2013 - 15:16

    Juul:

    Oh jee, je bent al weg! Op vakantie zijn data niet mijn sterkste punt...
    Heel veel plezier, ik ben benieuwd hoe het daar gaat zijn en zal je zeker volgen! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 23765

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: