New York, I love you - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah - WaarBenJij.nu New York, I love you - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sarah - WaarBenJij.nu

New York, I love you

Blijf op de hoogte en volg Sarah

25 Juni 2013 | Verenigde Staten, New York

Eigenlijk had ik nog lang niet alles verteld in mijn vorige verslag. Niet over Wall Street, dat om eerlijk te zijn nogal teleurstellend was. Het is zo'n begrip dat ik was vergeten dat Wall Street gewoon maar een straat is en sinds 9/11 kom je de aandelenmarkt niet meer in. Of over het gebouw van Vrijheid, de vervanging van het WTC, of het enorme monument dat ter plaatse van de oude gebouwen is gebouwd, met twee gigantiforme waterbassins met daaromheen de namen van alle overledenen in metalen platen gegraveerd. Of over alle random parken in de stad, die prachtig zijn aangelegd, hoewel je er zozeer over de ruggen van mensen kunt lopen dat je er alsnog niet echt je rust vindt.
Die rust vond ik wel toen we zondag met een groep van 50 couchsurfers gingen raften op de Delaware River, op de grens van New York, Pennsylvania en New Jersey. Zes uur lang waterpret in een prachtig bebost gebied. Ik probeerde een tijdlang mee te zwemmen naast de raft, maar de rivier is zo ondiep dat me dat op den duur teveel schaafplekken opleverde. Ondertussen verbrandde ik vreselijk, wat lopen de volgende dag tot een nogal pijnlijke aangelegenheid maakte. 's Avonds nam een van de couchsurfers me mee naar een nieuwe rooftop-party, dit keer een mét zwembad, en daarna naar een prachtige bluesband. Dat is de magie van New York, dat er op elk moment van de dag zoveel dingen zijn om te doen, elke avond een ander feestje. Helaas moet ik na uitvoerig onderzoek vaststellen dat New Yorkers geen cocktails kunnen maken, ook al denken ze zelf van wel.
Gisteren ging ik in het kader van mijn belly-B-gone programma hardlopen langs de Hudson River. Er is daar een hardlooppad aangelegd met waterfonteintjes elke zoveel meter; het enige dat er mist, is schaduw, dus mijn exercitie op het heetst van de dag was geen daverend succes. Toch voelde ik me gelukkig, met de rivier aan mijn rechterhand en de stad aan mijn linker. Ik poogde éindelijk het Metropolitan Museum te bezoeken, maar dat is gesloten op maandag, en eindigde toen in het Natural Museum of American History, een soort Naturalis, maar dan met een boel dinosaurus-skeletten. Het feestje van de avond was een seventies-party met Charleston dans.

Ik heb een set foto's geupload op Facebook, maar bij het doorbladeren zag ik dat New York onmogelijk in foto's, of in woorden, te vatten is.

Laatste dagje :(

  • 25 Juni 2013 - 17:57

    Vera:

    Ook nog Charleston gedanst? :D Nu moet je 'Twenties Girl' lezen van Sophie Kinsella <3

  • 25 Juni 2013 - 22:21

    Margreet:

    Het klinkt alsof je een enorme, lekkere hap hebt genomen uit die verleidelijke, grote appel. Jij keert daar nog wel terug! Heerlijk om een beetje mee te proeven in je blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 23770

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: