Dag 24: Niks - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 24: Niks - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 24: Niks

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

27 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Eigenlijk was mijn plan om vandaag alvast richting Den Pasar te reizen om daar de laatste dagen van mijn vakantie te spenderen, maar toen ik van Renee een sms'je kreeg dat de zuidelijke helft van het eiland vooral heel druk is en mijn reisgids ook niet voldoende bezienswaardigheden voor drie dagen wist te noemen, besloot ik om dat nog een dagje uit te stellen.
Zo gebeurde het dat ik bij hoge uitzondering geen plan had. Nu leek het 's ochtends vroeg al een hele warme dag te worden, dus besloot ik om lekker te gaan zwemmen en natuurlijk moest ik nog rode Labello's inslaan bij de supermarkt.
Helaas, de verhuurder van mijn scooter gooide roet in het eten door me om elf uur 's ochtends te bellen met het bericht dat ik de scooter niet 's middags in kon leveren, zoals ik van plan was geweest. Zijn dochter was al onderweg om mijn trouwe ros op te halen. Ik voelde me niet erg blij, aangezien mijn zwembad buiten loopafstand ligt. Ik probeerde nog wat tegen te sputteren, maar had weinig succes.
Gelukkig kwam Enik ook mee op haar eigen scooter, zodat ik tenminste nog samen met haar een bezoekje kon brengen aan het paleis van Singaraja en aan de bijbehorende bibliotheek waar een grote verzameling originele manuscripten op palmbladeren bewaard is gebleven. Zeer de moeite waard!
Vervolgens reden we met z'n tweetjes langs de supermarkt en daarna langs een alternatief zwembad dat net wel binnen loopafstand lag, maar waar net als de eerste keer dat ik er was geen water in zat. Erg veel te zwemmen viel er dus niet.
Inmiddels voelde ik me bepaald niet lekker, dus dropte Enik me thuis waar ik zo slap als een vaatdoek op bed neerplofte en daar de rest van de dag alleen nog vanaf kwam om iets te eten en gedag te zeggen tegen Ratih, die er op stond een aantal foto's te maken in traditionele Indonesische kledij, de sarong. Ze trok haar wenkbrauwen op toen ik antwoordde 'nou, alleen natuurlijk' op haar vraag met wie ik naar het restaurant was geweest. Daarna glimlachte ze en zei ze dat ik haar wel wat had geleerd over onafhankelijkheid.

  • 28 Januari 2012 - 01:20

    Johan:

    In Depasar is inderdaad niks te zien. Een drukke en vuile stad.
    Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

    Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

    En google ook De Ultieme Gids voor Bali deel 2, waar je leest hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 23753

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: