Dag 25: Nikser - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 25: Nikser - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 25: Nikser

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

27 Januari 2012 | Indonesië, Batavia

Ik voelde me vandaag nog minder goed dan gisteren, met vage klachten als een licht gevoel in mijn hoofd, zeurende pijn ter hoogte van mijn maag en ik zweette ongeveer drie keer zoveel als anders. Ik cancellede dus mijn plan om te gaan hardlopen en viel terug in slaap.
Om half tien werd ik opgehaald door een busje om richting vliegveld te vertrekken. Vanaf het vliegveld zou ik een hotel op loopafstand zoeken, zo was mijn plan, en vervolgens Den Pasar verkennen. Het vliegveld ligt ongeveer tien kilometer onder Den Pasar, de hoofdstad, en een paar kilometer van Kuta af, een populaire toeristenlokatie met veel strand. Onderweg sloeg ik ongeveer twintig taxi's van me af en de eerste twee hotels waren poepduur, maar de derde was prima! Dat op de bonnefooi hotels opzoeken bevalt wel goed.
De middag bracht ik op mijn kamer door, maar toen ik me tegen de avond wat beter voelde zette ik me ertoe de omgeving te gaan verkennen. Die viel nogal tegen: grauwe straten met smoezelige winkeltjes en een boel verkeer. Ik zocht snel een eetcafeetje op en maakte dat ik terugkwam naar mijn hotel.
Ik hoop dat morgen alles weer in orde is, want da heb ik weer een Plan: scooter huren, in vogelvlucht door Den Pasar, ziekenhuis en Balinees museum bezoeken en ik wil de zonsondergang zien op het strand van Kuta. Over minder dan twee dagen vlieg ik alweer naar huis!