Gesprekjes, deel II - Dolle pret - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Gesprekjes, deel II - Dolle pret - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Gesprekjes, deel II - Dolle pret

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

21 Oktober 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

I

'Goed, denkt u dat deze misselijkheid komt van uw pijnmedicatie of van uw chemotherapie?'
'Nou, ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten'
'Denkt u gewoon rustig even na'
'Geen idee. Maar ik heb er nog niet zo lang last van, nog maar een maand.'
'Okay'
'Voordat ik mijn chemotherapie begon had ik eigenlijk nooit last van'
'...'
'Nog maar een maandje'
'Als u zegt dat deze bijwerking pas begon na het beginnen van de chemo, zou het dan waarschijnlijker zijn dat hij van de chemo komt in plaats van van de pijnmedicatie?'
'Ja, misschien wel'

II

'U heeft nu aangegeven dat u denkt dat uw kwaliteit van leven zonder bijwerkingen slechter zou zijn dan met bijwerkingen. Klopt dat?'
'Sorry, wat zei je? Ik voel me een beetje slaperig'
*herhaalt*
'Oh, nee, ik denk niet dat dat klopt. Mag ik een glaasje water?'
'Natuurlijk. Zullen we de laatste paar vragen nog een keertje doen?
'Wat?'
'Zullen we de laatste paar vragen nog een keertje doen? Of wilt u even rustig blijven zitten?'
'Doe ze maar nog een keertje'
'Prima'

III

'Ik gebruik een heleboel van de medicijnen van deze lijst.'
'Zijn die voor uw myeloom of voor andere pijn?'
'Ja, dat was een jaar geleden, voor mijn been, daar was een vlaggenstok bovenop gevallen.'
'Okay, bedankt. Gebruikt u nog andere medicijnen van deze lijst?'
'Nee hoor'
(...)
'Zeg, wat me vorige week toch is overkomen! Ik gebruik corticosteroiden, en...'

IV

'Ik gebruik aldepine'
'Wat?'
'Aldepine'
'Sorry, dat zegt me even niets. Weet u zeker dat het aldepine is?'
'Misschien is het ook ildepine. Nee, het is aldepine.'
'Okay, kunt u het in dat geval even spellen?'

V

'In welk jaar bent u gediagnosticeerd met myeloom?'
'Oef, eens even denken hoor. Dat was in 2002'
'Zo, dat is al lang geleden.'
'Ja, maar dit is pas mijn eerste chemotherapie hoor, hiervoor was het niet nodig, toen zag ik de arts gewoon eens per drie maanden. Ik moet zeggen dat het wel eens saai werd hoor, elke keer maar weer naar de arts en elke keer maar niks.'
'Aha. Weet u zeker dat u al in 2002 myeloom had, en niet een verhoogd risico of de precursor-conditie?'
'Heel zeker' (lees: als ik Pinokkio was, hoefde ik nu niet meer scheel te kijken om het puntje van mijn neus te kunnen zien)

  • 21 Oktober 2008 - 17:29

    Vera:

    Hmmm, ik ken het.

    'Slikt u medicijnen?'
    'Nee.'
    'Helemaal niets?'
    'Nee.'
    'Ook geen vitaminen of homeopathische medicijnen?'
    'Nee, zeg ik toch.'
    'Wanneer was u voor het laatst misselijk?'
    'Gister, toen ik mijn anticonceptiepil nam.'

    *zucht*

  • 21 Oktober 2008 - 19:11

    Margreet:

    Hahaha... verzamelen deze gesprekken en ze over vier maanden bundelen en aan een uitgever aanbieden. Studeer je de rest van de tijd gratis. Zéker weten!

  • 23 Oktober 2008 - 09:46

    Mijntje:

    Oh jeetje, ik heb medelijden met je hoor :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2008

Terug!

19 December 2008

Laatste dag!

17 December 2008

De laatste loodjes

12 December 2008

Waar het mis ging...

11 December 2008

De Bus
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 23743

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: