De Bus - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu De Bus - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

De Bus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

11 December 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Er klopt echt helemaal niks van het bussysteem hier. Ik moest vandaag mijn eindpresentatie houden in een zalencomplex aan de rand van Sheffield; de heenweg kostte me 1.10 pond, de terugweg 1.70 pond. Zo kreeg ik vorige week bij een busritje studentenkorting op de heenweg, maar niet op de terugweg. En ik weet niet wat voor dubieuze dingen ze doen met het verdiende briefgeld, maar als je betaalt met tien pond omdat je door je kleingeld heen bent, krijg je dus keurig acht of negen pond in muntgeld terug (plus een chagerijnige buschauffeur, want waar haal je het lef vandaan om niet gewoon met een twee pond munt te betalen?), waardoor je portemonnee uitscheurt als je niet maakt dat je al dat muntgeld weer uitgeeft.

Mijn eindpresentatie dus. Het ging wel redelijk, ik had eigenlijk het idee dat ik een beetje stond te stotteren, maar de artsen in opleiding waarvoor ik het praatje hield waren wel min of meer enthousiast; waarschijnlijk vindt iedereen dat ik zo goed Engels spreek omdat de Engelsen zelf zo slecht zijn in andere talen. Ik leg momenteel de laatste hand aan mijn rapport, heb nog een paar kleine dingetjes waar ik literatuuronderzoek naar moet doen en vervolgens moet ik zorgen dat ik binnen de 5000 woorden kom; daartoe heb ik al zoveel mogelijk tabellen en figuren naar de bijlage verplaatst.

Volgende week dinsdag is het beoordelingsgesprek, dus dan ga ik kijken hoe alle loftuitingen van de afgelopen maanden zich vertalen op papier...zou het mee- of tegenvallen?

Het is na vandaag nog acht daagjes voor ik weer op het vliegtuig zit! En doe me een lol...ik hoor van alle kanten 'hey, je bent helemaal niet lang in Engeland geweest!', maar het was echt lang genoeg :p

• 11 December 2008 - 18:12

Niels:

Goed dat de presentatie goed ging ^__^. Land je op AMS of op een veld dichterbij Nijmegen, dan zou ik je nog gedag kunnen zeggen. Ofnee, waarschijnlijk zit ik in Eelde.

Maar hey, je bent helemaal niet lang in Engeland geweest :) Snel binnenkort weer eens meeten.