Stonehenge en Bath - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Stonehenge en Bath - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Stonehenge en Bath

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

24 November 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Ik heb zowaar alweer foto's gemaakt toen ik naar Stonehenge was, en op verzoek ook een paar van Sheffield en het ziekenhuis enzo. Ze zijn te vinden op http://s116.photobucket.com/albums/o25/aranel_nyare/Sheffield/ , achter mijn vorige foto's.

Stonehenge...tja. Ik vond het niet zozeer indrukwekkend, ik kreeg meer een hint van hoe indrukwekkend het zou kunnen zijn als er niet tweehonderd mensen omheen stonden en er niet continu auto's voorbij zouden razen, maar het monument gewoon in een uitgestrekt grasland zou liggen. Gelukkig heeft de organisatie die toezicht houdt op Stonehenge daar ook aan gedacht, want ze gaan een tunnel bouwen voor de auto's en ze gaan het centrum voor de kaartverkoop verplaatsen naar drie kilometer afstand; misschien moet ik het dus over een paar jaar nog maar eens proberen. Je kon niet dichtbij de stenen komen vanwege de afzetting die er omheen stond, maar het was wel mooi om te zien hoe groot de stenen eigenlijk zijn, veel groter dan ik verwachtte.

Daarentegen was ik wel zeer gecharmeerd van Bath, wat een van de oudste stadjes in Engeland is. Ik heb om verschillende redenen niet zoveel anders gedaan dan door het centrum geslenterd, maar wel heb ik het Jane Austen House bezocht en ik heb er scones gegeten, wat nog steeds op mijn to-do lijstje stond. Ik wil zeker nog eens terug naar Bath, hoewel het er zo gruwelijk toeristisch is dat je geld uit je zakken wordt geklopt waar je bij staat, maar dat neem je dan maar op de koop toe.

Een foto van Sam is trouwens hier te vinden, een kleintje, helaas is de grotere foto die online stond verplaatst naar een beveiligde website:

De vriendelijke glimlach die hij hier laat zien is er een die ik nog moet perfectioneren en die moet verhullen hoe goed hij is in doordrammen om zijn zin te krijgen. Hij is er veel beter in dan ik.