Terug! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Terug! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Terug!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

23 December 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Een afsluitende post kon natuurlijk niet ontbreken. Ik verwacht dat ik daarna deze blog aan de wilgen hang.

Inmiddels bevind ik me alweer enkele dagen in het gerieflijke Middelburg, waar de naweeën van mijn weken in Engeland nog zichtbaar zijn in een middag kerstshoppen (gisteren) en het koken van een Engelse maaltijd (jacket potatoe, parsnips met honing, knoflookchampignons, kaas en als toetje apple crumble) die zeer in de smaak viel, waarbij het natuurlijk de pret niet mocht drukken dat olie en boter de voornaamste ingrediënten waren, want zo gaat dat bij Engels voedsel.

Ik probeer nu met alle macht het zogenaamde 'vakantie vieren' te ontwijken door de bovengenoemde cadeautjes zo mooi mogelijk in te pakken, me bezig te houden met de data-invoer van mijn mini-project en een sollicitatiebrief te schrijven voor een onderwijs-management commissie die vanaf februari een open plek heeft. Ik heb besloten dat ik de omzetting van rapport naar artikel nog even uitstel, want daar zie ik niet naar uit, gedoe van niks. Helaas ontkom ik er niet aan af en toe een boek open te slaan, want ik heb er nog teveel ongelezen liggen!

Ik vraag me overigens af wie precies het beoordelingsformulier van mijn stage heeft vertaald; waar in het Nederlands de drie bovenste categorieen (van vijf) voldoende - ruim voldoende - goed zijn, is dat in het Engels sufficient - good - excellent. Zie de discrepantie.

Ik heb dus gisteren mijn beoordelingsformulier van Sam binnengekregen, met begeleidende mail:

(...)You'll notice that I have given you very high marks. That is because, as I told, you have been the most outstanding student I have had the luck to receive at this level. You performed extremely well - against lots of barriers and problems - and overcame the difficulties in an impressive way.
You certainly made a very good impression on my colleagues and patients!

You should feel very proud of what you have achieved, Sarah. I do hope this experience has given you inspiration to pursue a career in academic medicine as I feel you have a natural aptitude for this.(...)

Nu heb ik zelf eigenlijk niet het idee dat ik zo goed ben, maar hij heeft me een 10 gegeven! Dat is nog niet het eindcijfer; er komt nog een tweede, voor mij onbekende, beoordelaar aan te pas en ik geloof dat mijn Nederlandse supervisor er ook nog mee moet instemmen, maar haar rol is me nog niet helemaal duidelijk. Nog allemaal afgeronde dingen dus, maar wel superpositief!

Mijn dank aan iedereen voor het lezen van deze blog en voor de mails en kaartjes die ik heb gekregen in Engeland, ik vond het prettig om op deze manier contact met jullie te houden :)

• 24 December 2008 - 11:15

Vera:

Fantastisch, gefeliciteerd!
    Just for the record, onze beoordelingen zijn voldoende-goed-uitstekend. Dus Maastricht komt wel weer overeen.
    Supergoed gedaan meis!