Dag 5: There I go - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 5: There I go - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 5: There I go

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

06 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Vandaag ben ik voor het eerst een hele dag mijn huis uit geweest. Kun je nagaan. Ik ben meteen grandioos verbrand, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb overigens weinig spierpijn, dus misschien toch niet hard genoeg mijn best gedaan met fitnessen gisteren.

Vanochtend was het eerste deel van mijn duikcursus. Ik hees mezelf met behulp van de instructeur in een duikpak en vervolgens gingen we drie uur lang oefeningen doen in het zwembad, waarbij we ondertussen veelvuldig ‘OK? OK!’ naar elkaar gebaarden en elkaar een high five gaven als het goed ging. Het ging best goed.
Daarna heb ik wat rondgewandeld in Lovina en ben ik nog even naar de supermarkt geweest. Aangezien de Balinezen overal grote schappen hebben staan met daarop navulzakken olie van twee liter, ben ik inmiddels genezen van het idee dat Indonesisch voedsel erg gezond is. Ik heb voor het eerst afgedongen,van 250.000 roepie (ongeveer 20 euro) naar 180.000 roepie (14,50 euro) voor een zijden jurkje; redelijk, maar dat kan beter. Ik moet er nog even inkomen. Daarna tijdens mijn lunch (sla, watermeloen, gebakken tonijn, garnalen en nog eens zoveel calorieen aan olie) een gids afgeschud die eerst een gezellig praatje met me maakte en me vervolgens zover probeerde te krijgen om samen op mijn gehuurde scooter naar allerlei plaatsen te gaan waar ik in m’n eentje ook wel naar toe kan. De middag besloten met een Balinese massage, die aanvoelde alsof ik aan een brooddeegmachine werd gevoerd, me deed realiseren dat ik toch wel een beetje spierpijn had en een stuk fuller body was dan de Nederlandse full body massages.

Vandaag was ik voor de regen thuis.

  • 07 Januari 2012 - 01:42

    Luigi:

    grüsse ans andere ende der welt

  • 07 Januari 2012 - 01:58

    James:

    ahh, je heb een travel blog, leuk idee! yay voor duikcursus :)

  • 07 Januari 2012 - 17:13

    Margreet:

    Hehe... Eindelijk je blog ontdekt! Meteen groen van jaloezie bij het lezen ervan: duiken, massage, tonijn, tropische hitte. Kunnen we een dagje rulen?!
    Geniet!

  • 07 Januari 2012 - 17:19

    Tim P:

    Ha Sarah, gezellig zeg daar in Lovina. Tip bij afdingen: begin altijd op ongeveer ongeveer een kwart om ergens tussen de 40 en 45 procent van de oorspronkelijke vraagprijs te eindigen. Geloof het of niet, maar mijn ega is er een kei in en ik ben een keer weggelopen omdat ik het niet meer kon aanzien. Ze kocht wel een mooie leren tas.

  • 09 Januari 2012 - 08:59

    Robin:

    Jaloers :(
    ( <- dat is een goed teken ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 23767

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: