Dag 7 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

08 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Dag 7

Ik ga het doen. Ik ga het gewoon doen. De afgelopen dagen heb ik langzaam maar zeker het wilde plan opgevat om zelf een tweedaagse tour door Bali te doen om het eiland te verkennen en ook het platteland te zien. Aanvankelijk wist ik niet zo goed of ik dat wel aandurfde, maar nu vind ik van wel. Ik twijfel nog over de oost- of de westkaap, maar ik denk dat ik de oostkaap pak, langs turtle beach en een van de surfstranden, en dan dwars door het midden van het eiland weer omhoog steek, langs het apenbos, Ubud, waar allemaal handwerklieden zitten en twee grote meren. Het moet in twee dagen te doen zijn, misschien in drie, want ik wil tussendoor wel een keertje op een surfplank staan.

Vanochtend ging ik op pad om de Hot Springs, in mijn tempo zo’n drie kwartier verderop, te bezoeken. De temperatuur was erg aangenaam, want het was behoorlijk bewolkt, wat me waarschijnlijk iets duidelijk had moeten maken voor ik op pad ging, maar dat deed het niet. Na zo’n twintig minuten begon het dus te regenen.
Geen nood, inmiddels ben ik voorbereid: ik stapte een warung (wegrestaurantje) binnen, bestelde een ontbijt en diepte een boek op uit mijn tas om de bui uit te zitten. Na een uur kon ik weer verder.
De hot springs zijn heilige bronnen die bestaan uit drie baden, twee kleine en een grotere, waarin mensen poedelen, onder waterstralen staan en rondzwemmen. Ik weet niet precies of er nog speciale eigenschappen worden toegeschreven aan de bronnen, maar het was wel ontspannend, dat poedelen. De parkeerwachter riep ‘sexy!’ toen ik in bikini met nog altijd spierwitte benen en buik langs kwam wandelen...is dat legaal?
Daarna een nabije grote boeddhistische tempel bezocht. Ik wil wel een keer een meditatie bijwonen, maar volgens het mannetje dat er rondliep was het programma nog niet bekend, lijkt me raar.

Inmiddels heb ik wel de verkeersregels door:
1. Er zijn grote(re) wegen en kleine wegen. Op de grote wegen heb je voorrang.
2. De witte strepen in het midden van de weg zijn een goede indicatie van de weghelft waar je je zou moeten bevinden.
3. Hoewel rechts inhalen zeker de voorkeur geniet, is het geen probleem om links in te halen als dat nodig is.
4. Her en der staan diverse verkeersborden. De meest voorkomende zijn snelheidslimiteringen, waar geen hond zich wat van aantrekt, en inhaalverboden, op stukken waar je het toch al niet in je hoofd zou halen om in te halen.


  • 09 Januari 2012 - 14:19

    Johan:

    Als ke op google "de ultieme gids voor Bali" intikt, zal je zien dat het in feite niet legaal is om buiten het strand in bikini rond te lopen, en zeker niet bij een heilige bron

  • 09 Januari 2012 - 20:23

    Margreet:

    Aangezien er kleedhokjes zijn en ook de natives zelf in badkleding badderen, denk ik dat het enige illegale aan jouw outfit het reflecterende wit van je huid zal zijn geweest.
    Heb je al 'melk uit de kokosnoot' gedronken? Dat kan vlak na de parkeerwacht daar, bij de stalletjes. Yammie!

  • 10 Januari 2012 - 02:33

    Sarah :

    @Johan: Aangezien daar inderdaad meer mensen wel dan niet in badkleding rondliepen (en de mensen die niet in badkleding rondliepen hadden meestal een uitermate doorschijnend en aftekenend t-shirt erover aan) voelde ik me niet al te aanstootgevend.

    @Margreet: Nee, al een paar keer besteld bij restaurants, maar het is er steeds niet! Niet het goede seizoen.

  • 10 Januari 2012 - 03:10

    Sarah :

    Ik denk overigens dat het beter is om ter plekke te bezien wat andere mensen dragen en doen en daarop in te spelen dan om af te gaan op Google.

  • 11 Januari 2012 - 10:40

    Johan:

    Pas op met lokale gewoonten en eten in warungs. Hier vindt je tips voor Bali : Google even : De Ultieme Gids voor Bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 23736

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: