Lange update - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Lange update - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Lange update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

18 September 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Zo, het begint een beetje te lopen. De afgelopen dagen ben ik twee keer meegeweest op een artsenvisite en verder heb ik veel mensen ontmoet die ik waarschijnlijk ergens in de loop van mijn onderzoek nog nodig ga hebben. Ik begin in ieder geval met het uitwerken van een protocol en dan een vragenlijst, maar daarvan weet ik nog niet precies wat er in moet.

Het Engelse systeem lijkt vreselijk rommelig, op de afdelingen hangt van alles aan de muur en overal liggen stapels papier. Er zijn geen secretaresses, als de telefoon rinkelt moet een van de zusters hem maar oppakken - wat soms erg hardnekkig rinkelende telefoons oplevert. Omdat het pijnbestrijdingsteam, waarmee ik meeloop, in twee verschillende ziekenhuizen mensen ziet, bestaat de drie kwartier die aan een paient besteed wordt voor tien minuten uit lopen naar de afdeling, voor twintig minuten uit het bijlezen van het dossier, voor tien minuten uit patientcontact en voor vijf minuten uit vaststellen van het beleid. Artsen overleggen over het beleid waar de patient naast zit, over het hoofd van de patient.

Engels praten gaat me niet eens zo slecht af en ik kan het in ieder geval beter dan mijn medestudent (nu kan ik een heleboel beter dan mijn medestudent, zoals mijn onderzoeksvoorstel laten goedkeuren voordat ik in het vliegtuig stap, op tijd op komen dagen als we hebben afgesproken om half een nog dingen te gaan regelen, etc, etc.)

Gisteren ben ik mee geweest naar een lezing van Sam, mijn begeleider, waar we op een diner getrakteerd werden door een farmaceut. Het was een beetje jammer dat hij niet had verteld dat we gingen dineren, waardoor ik thuis al gegeten had, maar dat zien we maar door de vingers. Er zitten nog een boel dingen in de planning. Vanmiddag ga ik naar een lezing voor palliatieve artsen in opleiding, morgen ga ik kijken bij de bestraling van een kankerpatient en daarna naar een lezing over botpijn. Ik probeer nog toegang te krijgen tot een autopsie (hey, je moet je kansen grijpen!), maar ben vooralsnog nog op zoek naar de goede persoon om dat aan te vragen.

• 18 September 2008 - 17:13

Vera:

Hee Saartje, ik wist niet eens dat je een waarbenjijnu had. Maar erg leuk om je updates te lezen.
    Was leuk om je op MSN te zien!

*knuffel*

Veer