Saai - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Saai - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Saai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

26 September 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Weinig gepost, want ik heb een weinig enerverende week gehad, vooral veel aan mijn protocol geschreven. Mijn werkplek werkt me nog steeds op de zenuwen, ik ga later in mijn secundaire arbeidsvoorwaarden een eigen kantoor uit onderhandelen. Ik moet zeggen dat ik vind dat het toch al heel aardig opschiet, het zou alleen prettig zijn als mijn supervisoren er ook zo over denken, en dat weet ik nog niet precies.
Gisterochtend heb ik een bezoek gebracht aan het hospice in Sheffield, een erg arbeidsintensieve plaats voor stervensbegeleiding. Een mooie plek, toch wel. Gistermiddag ben ik naar een lezing geweest over verwondingen aan het ruggenmerg.

Ik begin een beetje sociaal leven op te bouwen en ik heb de activiteitensite van de universiteit gevonden, wat betekent dat ik vanavond met een ganggenootje naar de pub ga, morgenavond naar een dansavond met rock- en folkmuziek en maandagavond naar een wijnproeverij!

Verder heb ik de beste supermarkt tot nog toe gevonden, waar ik eindelijk parsnips kon kopen (alle kookbladen hier hebben het maar over parsnips). Vanavond ga ik ze uitproberen, ik weet alleen niet precies of ik ze nu in plaats van de aardappel of in plaats van de wortel in mijn stoofpotje moet stoppen. Ook verstond de supermarkt onder 'sliced bread' duidelijk iets anders dan ik, want ik moest het brood zelf nog in plakjes snijden, maar dat mag de pret niet drukken. Bovendien heb ik zowaar olijfolie, peper en gemengde kruiden op de kop getikt, dus nu kan het echte koken beginnen.

Prettig weekend allemaal!

  • 26 September 2008 - 12:14

    Tantetje Margreet:

    Even een lesje cultuurhidstorie parsnips heten in het Nederlands pastinaken. Het is een oeroude knolsoort, die wij al vele jaren vergeten waren. Kookgod Jamie Oliver wist het charmante knolgewas in ere te herstellen door in ieder van z'n kookboeken minimaal 1 gerecht met pastinaak te beschrijven. En dus is het inmiddels in heel Engeland überhip om met parsnips te koken.
    In Nederland is het ouwe knolletje ook weer omarmd, in eerste instantie door geitewollensokken met een groente-abonnement, maar inmiddels door ieder hip grachtengordeldier dat op allstars loopt en een bakfiets heeft.

    Wat tof om te zien dat je al binnen twee weken je weg weet te vinden daar. Respect!

    xxx
    margreet

  • 26 September 2008 - 12:21

    Vera:

    Klinkt alsof je op alle vlakken wat vooruitgang aan het boeken bent, fijn!

  • 26 September 2008 - 12:21

    Tantetje Margreet:

    Even een lesje cultuurhidstorie parsnips heten in het Nederlands pastinaken. Het is een oeroude knolsoort, die wij al vele jaren vergeten waren. Kookgod Jamie Oliver wist het charmante knolgewas in ere te herstellen door in ieder van z'n kookboeken minimaal 1 gerecht met pastinaak te beschrijven. En dus is het inmiddels in heel Engeland überhip om met parsnips te koken.
    In Nederland is het ouwe knolletje ook weer omarmd, in eerste instantie door geitewollensokken met een groente-abonnement, maar inmiddels door ieder hip grachtengordeldier dat op allstars loopt en een bakfiets heeft.

    Wat tof om te zien dat je al binnen twee weken je weg weet te vinden daar. Respect!

    xxx
    margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2008

Terug!

19 December 2008

Laatste dag!

17 December 2008

De laatste loodjes

12 December 2008

Waar het mis ging...

11 December 2008

De Bus
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 23760

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: