Uitdagingen - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu Uitdagingen - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Sarah - WaarBenJij.nu

Uitdagingen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

30 September 2008 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De ene uitdaging is nog niet geweest of de volgende staat alweer voor de deur. Eerst was er het eten. Hoewel ik af en toe nog de fout in ga als ik weer eens iets Engels wil proberen (flapjack, granenbommetje, bah) en me soms dingen worden opgedrongen die ik echt niet ga proberen ('hey, ik heb nog tomatensaus staan die je bij je gebakken eitje kunt eten!' 'ehm..bedankt, maar toch maar niet' ) heb ik inmiddels een goede supermarkt en weet ik een klein beetje wat ik lekker vind en wat niet.
Toen kwam de tijdsbesteding; gelukkig heb ik vrijdag de activiteitensite van de universiteit gevonden en ze organiseren een heleboel, vooral in het begin van het jaar! Zaterdag ben ik naar een dansavond geweest, gisteren naar een wijnproeverij (amateuristisch van opzet, maar goed) en morgen naar de film 'The Diving Bell and the Butterfly', over een man met een neurologische ziekte. Op de wijnproeverij heb ik drie andere studenten ontmoet, waarvan twee medische, die gelukkig direct begrepen waarom ik zo graag naar een autopsie wilde en die opschepten dat studenten hier in Engeland in groepjes van acht hun eigen lijk krijgen om te ontleden, waar ze dan wel twee jaar mee moeten doen. Ze hebben me meegevraagd naar de Open Mike Night volgende week, een soort open podium. De selectie voor medische studenten blijkt hier trouwens een op tien! 2800 aanmeldingen, 600 interviews, 270 plaatsingen.

En nu sta ik voor mijn volgende probleem: ik heb mijn protocol zover geschreven als ik kan en wacht nu op feedback van de drie mensen die ik de documenten heb gestuurd en nog op een stuk of vier mailtjes van mensen waarmee ik probeer een afspraak te maken. Ik zie mezelf geforceerd dingen te doen als mijn waarbenjijnu bijwerken en leuke dingen opzoeken voor het komende weekend (grotten!) en te azen op de zelfgebakken cake (zelfgebakken cake is goed) van een van de andere studenten hier en voel mij geconfronteerd met een schuldgevoel omdat ik niet iets doe zoals zinloze artikelen lezen ofzo.

Ja.

Oh, weet je hoe ze loempia's noemen hier? 'Vegetable pancake rolls' :p (Dat zijn dan degenen zonder vlees, die met vlees weet ik niet)

  • 30 September 2008 - 11:20

    Anne:

    Hey Sarah,

    Goed om te horen dat je een beetje je draai begint te vinden! Je hoeft trouwens helemaal niet schuldig te voelen dat je geen artikelen aan het lezen bent, hoor. Van alleen maar artikelen lezen wordt je gaar, dus andere dingen doen is gewoon een vereiste ;).

    Knuffel

  • 30 September 2008 - 14:30

    Vera:

    Komt me bekend voor ;) Nog wat cake kunnen scoren?

  • 02 Oktober 2008 - 08:47

    Ragna:

    Hoi hoi,

    Ik denk ik stuur maar eens een reactie... Ik zit nu op de uni en heb even de tijd. Nadat ik alles heb uitgepakt ga ik mijn computer installeren en ga ik bellen... (overigens heeft Rick goed geholpen met verhuizen ;-))
    Zodra je een keer terug bent gaan we ook een keer goede cake bakken (ben ik wel enigszins aan toe)...

    Groetjes en een dikke knuffel,
    Rag

  • 03 Oktober 2008 - 14:50

    Mijntje:

    Ja hoor, het is weer vrijdag. Dat was ik dus, typo en al :P

  • 03 Oktober 2008 - 14:51

    Mara:

    Argh! De compu haat mij! Mijn originele anonieme comment die verwijderd is ofzo:

    Of eggrolls natuurlijk! :D

    En hoe kan je nou twee jaar met een lijk doen? O_O

  • 04 Oktober 2008 - 14:40

    Niels:

    Gah! Je moet me nog steeds een keer uitleggen waarom lijkensnijden zo leuk is!
    Kan je doen nadat je het andere hebt uitlegt :p

    Ik kom maandag trouwens naar Engeland toe. Niet dat ik je dan tegen ga komen (kzit in Londen) maar het idee is leuk ;)

    Rick is je nu toch gezelschap aan het houden?

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2008

Terug!

19 December 2008

Laatste dag!

17 December 2008

De laatste loodjes

12 December 2008

Waar het mis ging...

11 December 2008

De Bus
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 23737

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: