Dag 9, 10 en 11: Stilte voor de storm - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 9, 10 en 11: Stilte voor de storm - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 9, 10 en 11: Stilte voor de storm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

12 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Een paar rustige dagen. Op dag 9 kwam Renee in de middag aan, dus daarvoor heb ik mezelf gedwongen een stuk anatomische video-atlas te kijken – ik hield het twintig minuten vol – en vervolgens gesport en boodschappen gedaan, waarbij ik onder andere een sardientje heb meegenomen omdat zijn dode vissenogen me zo lief aankeken. Hij ligt nu in mijn koelkast om straks mijn fileer-vaardigheden op te oefenen.
Op dag 10 heb ik Wuthering Heights in een adem uitgelezen. Wat een magnifiek boek! De omineuze sfeer was een erg prettige afwisseling van de happy-go-lucky verhalen uit veel andere oud-Engelse boeken, zoals Jane Austen. Als ik thuis ben moet ik eens aan de verzamelde verhalen van Edgar Allen Poe beginnen. Ook zijn we samen naar Lovina gereden om voor Renee een eigen scootertje te halen; ze rijdt nog niet zo maniakaal als ik, maar geef het een paar dagen en dat komt vanzelf. Bij het avondeten heb ik eindelijk een glas Es Kelapa Muda te pakken kunnen krijgen (kokosmelk met suikerwater en jonge stukken kokosnoot). Lekker verfrissend.
Ook op dag 11 hebben we besloten om nog geen grote dingen te plannen omdat Renee nog wat moet acclimatiseren aan het warme weer, dus ik denk dat ik er een sportief dagje van maak en dan begin aan mijn volgende mooie boek: het Leerboek Chirurgie. Ik hoop dat ik me door minstens honderd van de duizend bladzijden weet heen te worstelen voor ik verder mag naar Thomas Mann. Mijn culinaire experiment van vandaag was roerei met kwarteleitjes: superschattig, maar enige desillusie overviel me wel toen ze hetzelfde bleken te smaken als gewone eieren.
Dat betekent dat volgende week opeens heel druk wordt met dagtrips, want we willen natuurlijk nog van alles zien en doen! Zwemmen met dolfijnen, tracking, zonsopgang zien op de vulkaan, ik een scootertour van het eiland, mogelijk komt er nog een collega-arts in spe uit Den Pasar voor een paar dagen en ik twijfel over een extra duik als mijn cursus is afgerond; vlak voor de oostkust ligt een scheepswrak op geringe diepte, en dat is natuurlijk wel uitermate tof! Helemaal op het eind wil ik zelf naar Den Pasar en daar nog een kijkje nemen in het ziekenhuis. Wanneer je dat matcht aan het aantal overblijvende dagen wordt de tweede helft van de vakantie dus iets (maar dan ook iets) drukker dan de eerste helft. Ik geniet dus van mijn rust zolang het duurt.

  • 12 Januari 2012 - 09:26

    Robin:

    Veel plezier jullie twee ^^
    Ik ben jaloers, ik wil ook fijne boeken lezen i.p.v. studieboeken :(

  • 12 Januari 2012 - 12:20

    Margreet:

    Misschien is het anders als je het in een keer achter elkaar leest, maar Thomas Mann z'n Toverberg was héél erg saai toen ik hem probeerde te lezen tijdens eindeloos durende kolfsessies. Ik acht Mann nog altijd persoonlijk aansprakelijk voor het te vroeg opdrogen van mijn melkvoorraad!
    Je bent gewaarschuwd!

  • 12 Januari 2012 - 14:51

    Opa:

    Volgende keer toch maar een E-reader meenemen Je kunt dan heel veel literatuur tegelijk tot je nemen. Ik las tijdens mijn vakanties toch liever een eenvoudig misdaadromannetje. Woeste hoogten, Thomas Mann en Poe waren mij iets te zwaar. Voor jou misschien wat: Hermans? Of is dat iets te "saai"?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 23740

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: