Dag 21: Spaghetti - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 21: Spaghetti - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 21: Spaghetti

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

24 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Aan het eind van de ochtend vertrokken Renee en James naar Den Pasar om daar nog een dagje rond te lopen alvorens verder te vliegen naar respectievelijk Singapore en Australie. Ik was dus weer alleen in het zuiden van Bali. Ik deed weer eens boodschappen bij de Hardy's, waar ik mijn allerbeste souvenir tot nog toe tegenkwam: rode labello!
Als achtergrond: rode labello was drie jaar lang mijn favoriete make-up, tot ze het in Nederland uit de handel haalden. Ik stapte over op rode labello-lipgloss, die sinds een half jaar niet meer in de winkels ligt. Ik voel me zo gelukkig! Ik moet alleen nog even goed inslaan voor ik weer terugga.

De rest van de dag spendeerde ik aan een ronde van mijn favoriete vakantiebezigheden: lezen in de ochtend, in de middag fitness, zwemmen en daarna een Balinese massage. Helaas was het zwembad overvol met kleine kinderen die alle kanten op zwommen en ook was dezelfde badmeester als de vorige twee keer er weer. De eerste keer dat ik hem zag begon hij ons gesprek met vragen of hij een foto mocht maken voor zijn ‘collectie’ en toen ik zei dat dat niet mocht ging hij foto’s maken terwijl ik mijn tas aan het uitpakken was. Een beetje creepy, en toen hij daarna een half uur lang intens ging staren toen ik baantjes aan het trekken was en zich vervolgens met mijn zwemslag ging bemoeien vond ik het wel genoeg. Ik bleef dus niet erg lang.
In Lovina zwichtte ik voor een bord heerlijke spaghetti, weliswaar met chili, waarmee ik mijn plannen om de hele maand alleen maar Aziatisch te eten doorkruiste. De salade met avocado, tomaat en feta maakte het meer dan waard. Ondertussen sms’te Ratih, de buurvrouw, me dat ze mee zou gaan naar het Chinese Nieuwjaar in de Dutch Harbour. Eerder vandaag was ik bij haar langsgeweest om te bespreken dat ik een keertje mee zou gaan naar haar school. Toen ik haar mijn plan om het Nieuwjaar te gaan bekijken vertelde, probeerde ze eerst een van haar studenten mee te krijgen, maar toen ze die niet had kunnen bereiken kwam ze zelf maar.
Ik geloof dat ze had bedacht dat ze het toch niet zo verantwoord vond dat ik regelmatig in mijn eentje op pad ging, want eenmaal in de haven informeerde ze naar mijn plannen de rest van de week en met wie ik dat precies ging doen. Toen ik aangaf ook nog in mijn eentje naar de nabijgelegen Sing-Singwaterval te willen was ze erg verbaasd en probeerde ze iemand te bedenken die wel mee zou kunnen gaan. Aangezien ik vond dat ik dat stadium inmiddels toch wel voorbij ben, verzekerde ik haar ervan dat het geen enkel probleem was om in mijn eentje te gaan.
Het Chinese Nieuwjaar was heel erg druk! Het bestond uit offeren in de Chinese Tempel, waar ik twee kaarsen brandde, met daarna een dans van de traditionele draak en twee leeuwen. Ik had verwacht dat we tot twaalf uur door zouden gaan, maar na een uurtje was het feestje weer voorbij en kon ik alsnog vroeg naar bed :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 23753

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: