Dag 20: Misantropia - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 20: Misantropia - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 20: Misantropia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

24 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Toen ik wakker werd van het doordringende gepiep van mijn wekker en het ding onceremonieel uitmepte, voelde ik me niet erg blij. Ik deed een poging dat te verbeteren door te gaan hardlopen. Het was er goed weer voor: bewolkt en met een licht briesje. Beiden verdwenen in de tien minuten die het me kostte om naar de atletiekbaan te wandelen. Geen probleem; ik had mezelf beloofd dat ik langer ging lopen dan ik tot nog toe had gedaan, en dus liep ik twee keer twintig minuten en toen nog drie erbij op de weg naar huis. Na mijn hoofd tien minuten onder de koude douche te hebben gehouden was ik weer redelijk afgekoeld, maar nog steeds niet erg blij.
James kwam Renee en mij met zijn gehuurde auto ophalen om naar het lokale vliegveld zestig kilometer verderop te rijden. Aanvankelijk zou Kartika ook meegaan, maar ze moest onverhoopt eerder terug naar Den Pasar. Aangezien James zijn vliegbrevet heeft, was het plan om een vliegtuigje te huren en daarmee over Bali te vliegen. Helaas werd dat geblokkeerd door de meest onbehulpzame piloten die hij ooit had gezien.
Als back-upplan kozen we het strand van Permuteran, waar we een tijdlang rondliepen en foto’s maakten. Ik informeerde bij een van de serveerders van een resort nog eens naar de zeeschildpadden en kreeg te horen dat die zich in een of andere tank bevonden, twintig kilometer verderop, en dat je ze tegen een vergoeding mocht vrijlaten in de zee. Buiten het feit om dat ik was vergeten dat rondrijden in een auto bij lange na niet zo leuk is als rondrijden op een scooter en niet zoveel trek had nog een stuk te rijden, klonk dat wat al te toeristisch en in scene gezet. In de auto miste ik de zon op mijn gezicht en de wind in mijn haar. Het halen van een motorrijbewijs steeg dus ook op mijn to-dolist.
Ik kon het vandaag niet opbrengen om vriendelijk alle vragen van mensen te beantwoorden. Tuurlijk, Nederlanders vragen ook altijd maar naar het weer of hoe het met je gaat, maar daarna proberen ze aan de hand daarvan een gesprekje aan te knopen. De meeste Balinezen vuren alleen maar dezelfde drie onoriginele vragen op je af: uit welk land kom je? Waar verblijf je? Waar ga je naartoe? Ik had er geen zin meer in.
Toen we het strand afreden, kwam onze auto vast te zitten in het zand. Na een minuut of twintig duw- en trekwerk kwam James uiteindelijk met het plan om de auto een stuk achteruit te rijden dichterbij zee, waar het zand steviger was, en dan met een aanloop over het rulle stuk te rijden. Dat was precies het plan dat direct bij me was opgekomen maar ik niet al te enthousiast had geopperd vanwege een gebrek aan vertrouwen in mijn technische kennis.

  • 25 Januari 2012 - 00:02

    Johan:

    Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

    Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

    En google ook De Ultieme Gids voor Bali deel 2, waar je leest hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 23911

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: