Dag 2 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

03 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Ik zit inmiddels iets meer dan een dag in Bali en ben inmiddels gepokt en gemazeld met muggenbulten. Het is hier zo’n zeven uur later dan in Nederland; nu ik de blog schrijf dus half twaalf.

De meest prominente trek van Bali is de niet aflatende klamme hitte, die na zonsondergang en heel vroeg in de ochtend net iets beter te verdragen is dan midden op de dag. Ik heb dan vanochtend ook proefondervindelijk vastgesteld dat het om half acht ’s ochtends veel te warm is om hard te lopen. De reden dat ik bij hoge uitzondering al zo vroeg wakker was, is dat ik veel had geslapen tijdens de vlucht en dat ik de halve nacht wakker was gehouden door een luidruchtig mauwende kat net buiten m’n raam.

Ik voel me hier net de koningin. Als ik over straat loop, roept iedereen vrolijk ‘helloooo!’ en dan knik ik en ik glimlach en ik zwaai. Gewoon over straat lopen doen de Balinezen trouwens niet; ze crossen allemaal op de linkerweghelft rond op scootertjes. Daarom ben ik vanmiddag met Ennik, de contactpersoon van m’n tante die regelmatig onderwijsprojecten op Bali doet, een scootertje gaan huren in het nabijgelegen dorpje Lovina. Na tien minuten oefenen voelde ik me een volleerd chauffeur, dus daarna zijn we teruggesjeesd naar Singaraja. Ik snap echt niet waarom Nederland al die verkeersregels heeft. Zonder had ik m’n rijbewijs een stuk sneller gehad. Hier hoef je alleen maar links aan te houden en af en toe je richtingaanwijzer uit te doen. Scooters en auto’s rijden gemoedelijk naast elkaar op de wegen, af en toe toeter je naar elkaar en het gaat prima.

Anyway, in Singaraja dus een rondleiding gekregen naar het zwembad (jaaaaaaa!), de supermarkt, de ‘Dutch Harbour’, waar de golven breken op een strand waar zoveel troep op ligt dat ik er niet goed durf te gaan zwemmen. Er is ook een groot standbeeld, daar houden de Balinezen van, standbeelden, hoe groter, hoe beter. Vanavond nog een rondje gewandeld door de stad, die pas ’s avonds echt tot leven komt. Zelfs Balinezen vinden Bali eigenlijk te warm, volgens Ennik. Ook nog een geheugenkaart gekocht, dus nu kan ik 1800 foto’s maken (hooray!).


  • 03 Januari 2012 - 18:48

    Renee:

    Hoe duur was het huren van een scootertje? =P

  • 04 Januari 2012 - 10:52

    Robin:

    Klinkt leuk allemaal!

  • 04 Januari 2012 - 18:16

    Opa:

    Zu'j kalm andoen op de scooter? Wat lekker warm is het daar. Wij moeten het doen met maar 6 graden en een heleboel regen en wind!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 23896

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: