Dag 14: De helft - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu Dag 14: De helft - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Sarah - WaarBenJij.nu

Dag 14: De helft

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sarah

16 Januari 2012 | Indonesië, Singaraja

Aangezien ik 28 dagen in Bali zit, ben ik inmiddels halverwege mijn vakantie. Dat is goed, want aan de ene kant wil ik nog een boel zien en doen, maar aan de andere kant is het tijd om te beginnen met werken, en al twee weken zonder gemor vakantie houden is voor mijn doen behoorlijk lang.
Het was in alle opzichten een half dagje. Vanwege onze wilde nacht op dag 13 had ik mezelf beloofd om uit te mogen slapen, en ’s avonds doken we alweer vroeg ons bed in omdat we om twee uur klaar moesten staan om Mount Batur, de vulkaan te beklimmen. Twee uur ’s nachts, dus.
In de paar uur die overbleven hebben we vooral rondgeluierd. Omdat ik na mijn vierde keer fitnessen nog steeds geen spierpijn had, ofwel omdat mijn spieren al zo goed ontwikkeld zijn (niet zo waarschijnlijk) ofwel omdat ik zwaardere gewichten zou moeten pakken (vrij plausibel), besloot ik om nog een half uurtje hard te lopen. Het voordeel van hardlopen om twaalf uur ’s middags is dat er weinig kinderen zijn om je lastig te vallen, het nadeel is dat het tempo waarin je oververhit raakt een stuk hoger ligt dan om half acht ’s ochtends en dat je zonder zonnebrand nog sneller een verbranding oploopt dan op een ander tijdstip.
Toen ik eenmaal tien minuten met mijn hoofd onder onze nog altijd erg koude douche had gestaan ging het wel weer, dus besloten Renee en ik een bezoekje te brengen aan onze buurvrouw, Ratih, een erg leuk mens! We werden direct volgestopt met thee, de koekjes die we hadden meegebracht en fruit en ik ga kijken of ik volgende week een keer mee kan naar de school waar ze Engelse les geeft. Daarna gingen we weer verder met niksen. Ik checkte mijn gisteren met de hand uitgewassen wasgoed, dat nog lang niet droog was, en voegde een wasmachine toe aan het lijstje met dingen dat ik erg mis uit Nederland. Op dat lijstje stonden verder al familie en matties, fatsoenlijke tomaten en een betrouwbare internetverbinding.
’s Avonds kon ik niet in slaap komen, ten eerste omdat het nog maar half negen was, en ten tweede omdat me opeens wat zenuwachtig realiseerde dat ik over twee weken toch echt op die chirurgische zaal sta. Gelukkig deed een kwartiertje lezen in mijn Leerboek me veel goed en viel ik al snel alsnog in slaap.

  • 16 Januari 2012 - 11:46

    Robin:

    *like*
    (te druk met studeren voor een lange reactie :()

  • 16 Januari 2012 - 22:23

    Gertie:

    Misschien kan je met andere verhaaltjes voor het slapen gaan het vakantiegevoel wat langer vasthouden? Geniet nog maar mooi zo lang je de rust nog hebt!

  • 17 Januari 2012 - 10:08

    Mijntje:

    ...wat is er mis met tomaten daar? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Bali

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2012

In between flights, part II

29 Januari 2012

Dag 26: Stedelijk gebied

27 Januari 2012

Dag 25: Nikser

27 Januari 2012

Dag 24: Niks

25 Januari 2012

Dag 23: Sing Sing
Sarah

Actief sinds 09 Sept. 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 23937

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 03 November 2036

Moving to De Overkant

17 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Het Amerika Avontuur

30 September 2012 - 07 Oktober 2012

Schotland Roadtrip

01 Januari 2012 - 30 Januari 2012

Bali

13 September 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: